Proloog, een openbaring - Reisverslag uit Breda, Nederland van Budi Loonen - WaarBenJij.nu Proloog, een openbaring - Reisverslag uit Breda, Nederland van Budi Loonen - WaarBenJij.nu

Proloog, een openbaring

Door: budiloonen

Blijf op de hoogte en volg Budi

11 Oktober 2010 | Nederland, Breda

Een paar weken geleden kreeg ik op mijn werk te horen dat ik samen met 2 anderen mensen ontslagen zou worden. Hoe erg het ook klinkt was het voor mij een soort van openbaring. De dag na het bekend werd dat ik op straat stond. Besloot ik iets te gaan doen met reizen. In mijn hoofd ontsprong er een idee om langer dan 2 tot 3 weken weg te zijn. De weken daarna was er natuurlijk na het gedoe met het UWV en mijn voormalige werkgever ook veel voorbereiding. Aangezien het UWV een fout maakte in zijn administratie is mijn reis toch iets langer uit gesteld. Tijdens deze weken begon mijn trip steeds meer vorm te geven.

Het moest iets met treinen, europa en reizen zijn. Nou toen kwam ik snel tot interrailen. Omdat ik zelf geen flauw idee had hoe dat moest heb ik veel info opgezocht om zoiets voor te bereiden. Dankzij de website van worldonrails werd ik steeds wijzer hoe je zo'n interrail trip moest plannen.

De bijbehorende andere dingen zoals een backpack kopen, timetable van Thomas Cook of de infoboek van lonelyplanet was een kleine greep van de dingen die me te wachten staan. Het is vandaag 11 oktober. Mijn hoofd zit totaal in het voorbereiden van de reis in tegenstelling hoe het nu moet met sollicitaties. Dat is voor later een zorg. Door de vele tips en blogs op internet ben ik er steeds meer op die reis gaan richten. Mijn verwachting als ik alle formele dingen heb afgehandeld bij het UWV voornamelijk dat ik na het weekend van 23 oktober ga.

Pff het is me toch wat he die WW aanvraag.

  • 11 Oktober 2010 - 21:06

    Yvon:

    Een geluk bij n ongeluk kun je wel zeggen;)
    Ik wens je iig. een super goede en leuke reis toe en doe veel ervaringen op!!
    Geniet ervan!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Budi

Een reiziger die zich graag verleiden om alles met de trein te doen. Maar soms ook ook verre reizen met het vliegtuig, benenwagen, bus enzovoorts zolang de reis ervaring belangrijker is dan de bestemming. Daarnaast ben ik een fanatiek groundhopping fan: buitenlandse voetbalwedstrijden, clubs en stadions (grounds) bezoeken en buitenlandse fans ontmoeten. Daarnaast ook een uitstapje naar het buitenland zonder voetbal verplichtingen zit er ook altijd in.

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 110293

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 01 Augustus 2016

Wereldreis part II - Azië

04 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Wereldreis 2015

12 Augustus 2013 - 30 Augustus 2013

Interrail 2013 - van Noord naar Zuid Europa

09 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Interrail trip 2012 - Centraal Europa

07 Augustus 2011 - 29 Augustus 2011

Interrail trip Centraal - midden Europa en Balkan

19 Oktober 2010 - 31 December 2010

Trip door Europa

Landen bezocht: