Eindelijk lift off! (dag 1 en 2) - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Budi Loonen - WaarBenJij.nu Eindelijk lift off! (dag 1 en 2) - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Budi Loonen - WaarBenJij.nu

Eindelijk lift off! (dag 1 en 2)

Door: budiloonen

Blijf op de hoogte en volg Budi

20 Oktober 2010 | Denemarken, Kopenhagen

In tegenstelling tot mijn voorgaande blog. Ben ik toch 1 dag eerder vertrokken dan gepland. Woensdag werd dinsdag. Voor de opletters onder ons dat was dus gisteren. Mijn (interrail)reis begon in Breda. Na een vrij emotioneel afscheid van mijn ouders (2,5 maand is toch niet zo lang toch?) ben ik rond 17.21 vertrokken richting Eindhoven aldaar ik op de nachttrein zou stappen naar Kopenhagen. Hoewel de nachttrein om 19.15 vertrok was ik toch maar een uur van te voren. Met de Nederlandse Spoorwegen van tegenwoordig weet je het nooit.

De trein kwam binnen, en ja hoor, mijn rijtuig zat helemaal vooraan. Dus heel het perron afgelopen met mijn backpack voordat ik in kon stappen. Eenmaal in de slaapcabine was er al een jongen aanwezig die al vanuit Utrecht opstapte. En in de andere slaapcabines kwam er ook nog iemand anders bij. Ieder natuurlijk met een eigen verhaal. De ene ging voor de eerste keer zijn Deense vriendin op zoeken (hmm dit verhaal komt me erg bekend voor) de andere was op doorreis naar Zweden alwaar hij studeerde. In Keulen kwamen ook 2 mensen uit Zweden in onze slaapcabine. Een goed gespreksonderwerp met die twee was natuurlijk voetbal. Waar je me zelfs 's avonds laat wakker kan maken.

Rond een uurtje of elf, half 12 was het tijd om de banken zo te leggen dat we konden gaan slapen. Ondanks het gebonk en vibraties in de trein was ik in een mum van tijd weg. Totdat… rond een uur of 6, half 7 in de ochtend een zaklantaarn in onze cabine scheen. Eerst dacht ik dat het de conducteur was die een van de passagiers (een uur van te voren) zou wakker maken. Dus ik draaide me om verder te slapen. Maar de zaklantaarn bleef maar op mijn schijnen. Bleek het een paspoort controle te zijn. De Zweedse knul vertelde me later dat hij het wel grappig vond. Hij wist dat ik slechthorend was en dat die man wel -tig keer paspoort, paspoort!!! had geroepen.

Eenmaal in Kopenhagen ging iedereen zijn eigen weg. Eventjes rondgezworven op het station om eerst uit te vinden waar de bussen vertrokken en daarna nog uit te vinden waar je de tickets kon kopen. Al met al was ik toch om 11.30 bij de hostel. Omdat ik pas om 13.00 uur kon in checken had ik de bagage achter gelaten en ben ik in de wijk rond wezen lopen: Nørrebro. Na 13u kon ik eindelijk in checken en vervolgens ben ik de stad in gegaan. Alwaar ik op aanwijzen van een Deense vriendin verschillende bezienswaardigheden heb gezien. Nu eventjes relaxen en eventueel straks de Championsleague wedstrijd kijken tussen FC Barcelona en FC Kopenhagen in de pub. Eens kijken hoe die Deense supporters hun team aanmoedigen.

• 20 Oktober 2010 - 18:13

Linda:

Wow!, wat gaat de tijd dan opeens snel. Het ene moment hoor ik dat je op reis gaat en dan zit je al in Denemarken. Je laat er zeker geen gras over groeien. Heel erg stoer hoor, zo in je eentje op reis gaan. Geniet ervan en dat je maar heel veel mooie plaatsen mag ontdekken. En...wie gaat er winnen? Je vakantieland? :D

• 20 Oktober 2010 - 18:15

Gerben:

hee budi gaaf dat je nu onderweg bent. veel plezier en een hele goede reis
    gerben

• 20 Oktober 2010 - 18:45

Karen:

hoi hoi,

nu al zo'n avondtuur wat moet het toch spannend voor je geweest zijn...
    heel veel plezier

groetjes karen

• 20 Oktober 2010 - 19:39

Sanne:

Hoi Budi,

Fijn dat je nu al naar je zin heb op je reis!

Zeker grappig het verhaal van de paspoortcontrole!!!

Morgen ga ik op bezoek in je eigen stad Breda :D!

Liefs Sanne

• 21 Oktober 2010 - 07:32

Sabine:

Hoi Budi,

Geniet van je reis! Leuk dat we mee kunnen genieten.

Groeten Sabine

• 22 Oktober 2010 - 10:23

Janco:

Dat gaat lekker! Leuk om te lezen.Maak r een mooie reis van.

• 22 Oktober 2010 - 18:13

Margot:

Hee Budi!

Helaas heb ik je niet meer op de judo gesproken, maar een hele fijne reis! Geniet er van!

Groetjes Margot

Ps ik weet alleen niet of ut de komende maanden goed gaat met de friet van shirley;)

• 23 Oktober 2010 - 23:21

Ninna:

Hey Budi.
    I don't understand everything i Dutch, but fortunately I am able to recognize the beautiful pictures of Copenhagen. I miss the city and I hope you liked it.
    I have visitors from Holland at the moment, and I look forward to having you on a visit as well.
    Take care. Big hug from Glasgow.

• 24 Oktober 2010 - 12:08

Marco En Yvon:

Klinkt als een gezellig begin van je reis;)