Door naar Zweden (Dag 3 t/m 5) - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Budi Loonen - WaarBenJij.nu Door naar Zweden (Dag 3 t/m 5) - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Budi Loonen - WaarBenJij.nu

Door naar Zweden (Dag 3 t/m 5)

Door: budiloonen

Blijf op de hoogte en volg Budi

23 Oktober 2010 | Zweden, Gotenburg

De laatste dagen in Kopenhagen gingen weer hartstikke snel. Ik heb in de Hostel leuke mensen ontmoet waarvan er veel uit Australie. Toch kon ik met een Brit goed opschieten. Dat zal vast ook te maken hebben met het voetbal. Inmiddels heb ik Kopenhagen allang weer verlaten. Maar het is wel een leuke stad. Ik heb ook de vrijstaat Cristiana gezien. Het is een gedooggebied waar de hippies leven. Ze bouwen zoals ze willen, leven zoals ze willen maar ook blowen/snuiven/spuiten zoals ze willen. Want het staat erom bekend dat ze veel drugs gebruiken. Vreemde is wel dat er veel toeristen waren die de aparte vrijstaat wilden zien myself included.

Verder in Kopenhagen het gebruikelijke gezien zoals een rondvaart. Een leuke rondvaart waar je veel meer kon zien dan te voet. Want ik had me toch een partij veel gelopen. Terwijl het niet perse hoefde. Wel verschillende soorten kerken en musea van binnen gezien. De laatste dag in Kopenhagen heb ik ook de grote ronde toren beklommen. Kostte niet zoveel maar gezien het vele lopen van de dag ervoor was het wel een hele klim

De toren beklimmen was op de dag dat ik ook naar Malmö ging. Het was mooi om te zien dat ze de brug gebouwd hebben om Denemarken met Zweden te verbinden. Dus snel een kaartje gekocht. Omdat ik naar Malmö wilde heb ik expres geen datum afgetekend op mijn interrail-strip omdat het maar een half uurtje was gemiddeld 80 Deense Kronen (ongeveer 10 euro). Dus van het ene moment in Denemarken en het andere moment in Zweden. Omdat ik maar 1 dagen in Malmö verbleef heb ik ook hier weer de stad bezocht. Een leuk stadje waar alles compact was. Ook heb ik strand (het zonnetje scheen) gezien. Alhoewel strand??? Lange groene grasvlaktes. Keer eens wat anders.

Op die dag ook mijn hostel bezocht. Maar het bleek eerder een budgethotel dan een hostel. Zoiets doe ik nooit meer. Ik was helemaal alleen. Het was allemaal heel verzorgt... daar niet van. Maar ik merkte echt dat ik behoefte had aan contact. Toch maar binnen gebleven rond een uurtje of 7. Want er was sinds donderdag een officiele politie waarschuwing uitgegeven van een gek die buitenlanders doodschoot. Dus werd het een kort avondje... beetje TV kijken waarbij ik wel een hele wedstrijd van Bristol City vs. Queens Park Rangers Gezien heb (mijn favoriete team uit Engeland). Eindstand: 1 - 1. Waarvan ik bijna vergeten was dat NAC ook moest voetballen. Helaas mijn jongens in het geelzwart hadden verloren.

Vandaag ben ik in goteborg na een lange trip van 3,5 uur. Ik ben redelijk moe en het regende. Dus ik heb niet zoveel van de stad gezien. Ik zal proberen morgen wel van alles te doen. Overmorgen naar Oslo. Het volgende land dat ik aan doe: Noorwegen.

  • 23 Oktober 2010 - 22:34

    Joke:

    Zo Budi blij weer wat te horen van je .
    En fijn dat het goed gaat. Je zult nog heel veel zien de komende maanden.Een foto zo af en toe is voor ons ook wel leuk. Geniet er maar van en we houden contact.
    Groetjes Ma

  • 24 Oktober 2010 - 09:34

    Sanne:

    Hey Budi,

    Blij dat je het naar je zin hebt! Malmo ziet nog hetzelfde uit toen ik er was in 2009!

    Ga zo door!

    Liefs Sanne

  • 24 Oktober 2010 - 12:14

    Marco En Yvon:

    Heel verstandig dat je binnen bleef dan!! Liever n beetje eenzaam dan n paar dagen later gezelligheid zoeken onder de grond..

    Maar de weinige kilo's die jij hebt vliegen er dus alsnog af met al dat gewandel van je?

    Veel plezier weer in Oslo

    xx

  • 25 Oktober 2010 - 19:09

    Ernst:

    Pics vertellen al meer dan een woordenbrij. Ziet allemaal fraai uit, Budi!

    En morgen heeft NAC nieuwe kans, zie ik.

  • 03 November 2010 - 18:31

    Erik En Essie:

    Heey, vandaag het kaartje gehad, dank dank dank.

    Mooie foto's hoor en we kijken af en toe waar je weer bent om de verhalen te lezen wat je allemaal aan het doen bent.

    Veel plezier nog in ieder geval en tot ziens weer

    Groetjes Erik en Esmiralda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Budi

Een reiziger die zich graag verleiden om alles met de trein te doen. Maar soms ook ook verre reizen met het vliegtuig, benenwagen, bus enzovoorts zolang de reis ervaring belangrijker is dan de bestemming. Daarnaast ben ik een fanatiek groundhopping fan: buitenlandse voetbalwedstrijden, clubs en stadions (grounds) bezoeken en buitenlandse fans ontmoeten. Daarnaast ook een uitstapje naar het buitenland zonder voetbal verplichtingen zit er ook altijd in.

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 110511

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 01 Augustus 2016

Wereldreis part II - Azië

04 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Wereldreis 2015

12 Augustus 2013 - 30 Augustus 2013

Interrail 2013 - van Noord naar Zuid Europa

09 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Interrail trip 2012 - Centraal Europa

07 Augustus 2011 - 29 Augustus 2011

Interrail trip Centraal - midden Europa en Balkan

19 Oktober 2010 - 31 December 2010

Trip door Europa

Landen bezocht: