En we zijn begonnen! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Budi Loonen - WaarBenJij.nu En we zijn begonnen! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Budi Loonen - WaarBenJij.nu

En we zijn begonnen!

Door: budiloonen

Blijf op de hoogte en volg Budi

09 Augustus 2011 | Italië, Firenze

Zo en we zijn weer eens vertrokken met de interrail trip. Althans mezelf want aangezien ik de enige was met interrail ervaring (regelen, reserveren enzovoorts) die voor de 2e keer, zij het dit keer een stuk korter, een trip ging maken dit keer met 4 andere vrienden van mij te weten: Maartje, Jeanine, Ed en Mikael.

De dag van vertrek was voor mij een stuk anders dan ik verwacht had. De dag van te voren had ik de vrijwilligersdag gehad van SH-Jong waar de vrijwilligers van SH-Jong in het zonnetje werden gezet. Veel leuke dingen gedaan, alleen het probleem was dat er in mijn auto ingebroken is en daar mijn tas inclusief de inhoud van die tas gestolen is: dat was dus IDcard, rijbewijs, bankpas enz. Dat was dus verre van ideaal om aan een leuke reis te beginnen. In de hectiek die er was voordat ik mijn vlucht kon pakken Brussel was nogal gestressed. Eerst nog de overige dingen bij elkaar in pakken. Vervolgens nog aangifte doen bij de politie (wat 2 uur duurde!). Daarna eten bij mijn ouders en daarna nog een paar hostels regelen en de aangifte bij de verzekering en toen als een gek naar Brussel.

Eenmaal aangekomen zag ik de verschillende mede SH-Jongers op de parkeerplaats de spullen uit de auto halen. Het laatste afscheid was met een drankje: de ouders bij elkaar en de SH-Jongers bij elkaar. Gezellig begonnen we onze reis richting Milaan. Het vliegtuig van Easyjet vertrok op tijd en we kwamen op tijd aan in Milaan. De Noord Italiaanse efficiëntie verraste mij nogal dat alles zo goed geregeld was. Op tijd landen, vervolgens op tijd naar de aankomsthal vliegen. De bagage 15 minuten later al in bezit en vervolgens 10 minuten later op de bus naar Milaan Centraal. Toch was een kleine adder onder het gras. De Hostel sloot officieel om 21.00 uur dus ik moest de hostel receptie bellen dat we later zouden komen. De man aan de telefoon zei dat hij er om 21.45 er ook nog zou zijn maar dat, dat de uiterlijke tijd is dat hij daar zou blijven. Dus toch met enige haast in de bus en vervolgens in Milaan Centraal uitgestapt. We werden aangesproken door twee mannen die vroegen of we een taxi wilden. Aangezien we eigenlijk de plaatselijke OV wilde nemen maar ons afvroegen of we wel voor 21.45 daar zouden zijn. Besloten we toch snel een taxi te nemen. Alleen bleek het toch een 'zwarte' taxi te zijn. 1x maar nooit meer om het zo maar eens te zeggen. Ze wisten de weg niet, volop Italiaans temperament. En vervolgens ook nog een beetje afgezet 30 euro voor 5 man. Maar goed hij zat er nog bij de receptie. Waardoor we eindelijk een beetje konden ontspannen en vervolgens nog een drankje konden doen in de lokale kroeg.

De volgende dag gingen we terug naar het Centraal Station (dit keer zonder taxi) met de bus. Aldaar Maartje zowat een halve aanranding kreeg in volle bus. Waarbij een andere mannelijke passagier te dicht achter Maartje ging staan en die daar nogal opgewonden van werd. Gelukkig was Maartje 'zo vriendelijk' om die gast een flinke stomp te geven. Bij het centraal station de tassen even gedropt snel het centrum in gegaan om toch nog een glimp op te vangen van de Kathedraal / duomo en het machtige neo classicistische winkelcentrum. Vervolgens terug gegaan en de trein naar Florence gepakt. Eenmaal in Florence gingen er twee van ons de reservering regelen ivm de trip naar Ljubjana en ik ging samen met Ed en Jeanine naar de Hostel om in te checken. We kwamen er gauw achter dat de internet informatie nu niet echt betrouwbaar is. Want het duurde ontzettend lang voordat we de hostel gevonden hadden. En als Maartje en Mikael geen ijsje gegeten hadden waren zij er nog eerder. In de avond konden we, voor mij al bekend, Florence bezichtigen. Zoals de oude Romeinse Brug, de Duomo en de typische Italiaanse en Fiorentijnse steegjes. Daarnaast nog wat italiaanse pizza en ijs gegeten voordat we nog een drankje gingen doen in de lokale kroeg.

Vandaag begint de trip pas echt. Ik schrijf dit in de morgen net voor het ontbijt. Straks in de zinderende hitte Florence echt verkennen.

  • 09 Augustus 2011 - 10:35

    José Beck:

    Wat gaaf dat je een reisverslag maakt Budi. Ga ik volgen natuurlijk.

  • 09 Augustus 2011 - 17:20

    Sanne:

    Ik ben benieuwd naar je andere verslagen!

  • 10 Augustus 2011 - 07:39

    Antoinette :

    Echt super leuk . We gaan het hier in Diessen zeker volgen.

  • 11 Augustus 2011 - 10:06

    Marielle Van Der Hou:

    Hoi Maartje en vrienden,

    Leuk om jullie op deze manier te volgen. Geniet toch maar ( met dubbel insmeren factor 50) van de bloedhitte, want hier in Hoorn is het koud.

    Groetjes Jaap en Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Budi

Een reiziger die zich graag verleiden om alles met de trein te doen. Maar soms ook ook verre reizen met het vliegtuig, benenwagen, bus enzovoorts zolang de reis ervaring belangrijker is dan de bestemming. Daarnaast ben ik een fanatiek groundhopping fan: buitenlandse voetbalwedstrijden, clubs en stadions (grounds) bezoeken en buitenlandse fans ontmoeten. Daarnaast ook een uitstapje naar het buitenland zonder voetbal verplichtingen zit er ook altijd in.

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 110385

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 01 Augustus 2016

Wereldreis part II - Azië

04 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Wereldreis 2015

12 Augustus 2013 - 30 Augustus 2013

Interrail 2013 - van Noord naar Zuid Europa

09 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Interrail trip 2012 - Centraal Europa

07 Augustus 2011 - 29 Augustus 2011

Interrail trip Centraal - midden Europa en Balkan

19 Oktober 2010 - 31 December 2010

Trip door Europa

Landen bezocht: