China China, Budi komt eraan! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Budi Loonen - WaarBenJij.nu China China, Budi komt eraan! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Budi Loonen - WaarBenJij.nu

China China, Budi komt eraan!

Door: Budi

Blijf op de hoogte en volg Budi

05 Maart 2016 | Nederland, Breda

Zo kom je terug uit Buenos Aires na een lange vlucht. En dan ben je na 8 maanden rond de wereld weer terug van waar je begonnen bent. Het voelde best vreemd. Aantal weken nodig gehad om te acclimatiseren. Tot dat het leven grip op je begint te krijgen en dan een andere kans zich voortdoet om weer op weg te kunnen. En dan is die transitie periode van 6 maanden een periode dat je nooit bijna echt 'land' omdat je weet dat je binnen een paar maanden weer weggaat. En inderdaad. Het moment is bijna aangebroken dat ik richting China ga om aan de slag te gaan als Leraar Art, Design & Advertising op de Modern International Arts and Design Academy (MIADA) op de Chongqing Technology and Business University (CTBU). Een hele mond vol. Ik heb er uiteraard heel veel zin in om iets op mijn bucketlist af te strepen wonen en werken in het buitenland. Hoe de (werk)cultuur in een ver land verhoudt tot die van ons. De aanloop ging best stroef omdat ik al dacht eind februari weg te kunnen maar door wat problemen en vertraging wordt werkvisum wat later afgegeven. Wat wel inhoudt dat ik 2 weken later aankom. 2 weken langer om je wat meer in het lesmateriaal te duiken, voor te bereiden en ook van alles en iedereen hier in Nederland afscheid te nemen. Na mijn periode in China ben ik ook van plan om wat verder Zuid-Oost Azië te verkennen landen waar ik tijdens mijn wereldreis nog niet aan toe was gekomen.

Via mijn blog hou ik jullie weer op de hoogte. Keep on following.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Budi

Een reiziger die zich graag verleiden om alles met de trein te doen. Maar soms ook ook verre reizen met het vliegtuig, benenwagen, bus enzovoorts zolang de reis ervaring belangrijker is dan de bestemming. Daarnaast ben ik een fanatiek groundhopping fan: buitenlandse voetbalwedstrijden, clubs en stadions (grounds) bezoeken en buitenlandse fans ontmoeten. Daarnaast ook een uitstapje naar het buitenland zonder voetbal verplichtingen zit er ook altijd in.

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 110360

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 01 Augustus 2016

Wereldreis part II - Azië

04 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Wereldreis 2015

12 Augustus 2013 - 30 Augustus 2013

Interrail 2013 - van Noord naar Zuid Europa

09 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Interrail trip 2012 - Centraal Europa

07 Augustus 2011 - 29 Augustus 2011

Interrail trip Centraal - midden Europa en Balkan

19 Oktober 2010 - 31 December 2010

Trip door Europa

Landen bezocht: